Мета вивчення навчальної дисципліни: навчання біології та екології на рівні стандарту полягає у формуванні в студентів природничо-наукової компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про закономірності функціонування живих систем; їх розвиток, взаємодію та взаємозв’язок із довкіллям; розуміння біологічної картини світу та цінності таких категорій, як життя, природа, здоров’я; свідомого ставлення до природи як універсальної, унікальної цінності; застосування знань з біології та екології у повсякденному житті; свідомого оцінювання ролі біології й екології для сталого (збалансованого) розвитку людства, науки та технологій.
Об’єкти вивчення навчальної дисципліни. Об’єктом вивчення біології є всі живі організми та різноманітності їхньої життєдіяльності. Об’єктом вивчення екології є взаємозв’язок організмів між собою та навколишнім середовищем, людини та біосфери, суспільного виробництва з навколишнім середовищем.
Цілі (завдання) навчальної дисципліни:
· оволодіння студентами термінологічним апаратом біології та екології,
засвоєння предметних знань та усвідомлення суті основних законів і закономірностей, що дають змогу зрозуміти неперервність життя та його нерозривний зв'язок з довкіллям;
· розуміння універсальності функціонування ознак життя, принципів та
вимог підтримання життєдіяльності організму;
· встановлення міжпредметного, внутрішньоциклового та міжциклового
зв’язку біології і екології з метою формування в учнів гуманітарних поглядів на природу, сучасних уявлень про цілісність і розвиток;
· набуття досвіду пошуково-дослідницької діяльності та уміння
представляти отримані результати;
· використання набутих знань, навичок та умінь у повсякденному житті для
оцінки впливу факторів довкілля, наслідків своєї діяльності для збереження власного здоров’я та безпеки інших людей.
· розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, формування
ціннісних орієнтацій на збереження природи, розуміння необхідності узгодження
стратегії природи і стратегії людини на основі ідей універсальності природних
зв’язків та самообмеженості, подолання споживацького ставлення до природи
та нераціонального використання природних ресурсів.
- Учитель: Марина Володимирівна Бачинська