Мета вивчення навчальної дисципліни: навчання біології та екології на рівні стандарту полягає у формуванні в студентів природничо-наукової компетентності шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про закономірності функціонування живих систем; їх розвиток, взаємодію та взаємозв’язок із довкіллям; розуміння біологічної картини світу та цінності таких категорій, як життя, природа, здоров’я; свідомого ставлення до природи як універсальної, унікальної цінності; застосування знань з біології та екології у повсякденному житті; свідомого оцінювання ролі біології й екології для сталого (збалансованого) розвитку людства, науки та технологій.

Об’єкти вивчення  навчальної дисципліни. Об’єктом вивчення біології є всі живі організми та різноманітності їхньої життєдіяльності. Об’єктом вивчення екології є взаємозв’язок організмів між собою та навколишнім середовищем, людини та біосфери, суспільного виробництва з навколишнім середовищем.    

Цілі (завдання) навчальної дисципліни: 

·        оволодіння студентами термінологічним апаратом біології та екології,

засвоєння предметних знань та усвідомлення суті основних законів і закономірностей, що дають змогу зрозуміти неперервність життя та його нерозривний зв'язок з довкіллям;

·        розуміння універсальності функціонування ознак життя, принципів та

вимог підтримання життєдіяльності організму;

·        встановлення міжпредметного, внутрішньоциклового та міжциклового

зв’язку біології і екології з метою формування в учнів гуманітарних поглядів на природу, сучасних уявлень про цілісність і розвиток;

·        набуття досвіду пошуково-дослідницької діяльності та уміння

представляти отримані результати;

·        використання набутих знань, навичок та умінь у повсякденному житті для

оцінки впливу факторів довкілля, наслідків своєї діяльності для збереження власного здоров’я та безпеки інших людей.

·        розвиток особистої відповідальності за стан довкілля, формування

ціннісних орієнтацій на збереження природи, розуміння необхідності узгодження

стратегії природи і стратегії людини на основі ідей універсальності природних

зв’язків та самообмеженості, подолання споживацького ставлення до природи

та нераціонального використання природних ресурсів.