Дисципліна «Педагогічна психологія» є навчальною  дисципліною  професійної підготовки самостійного вибору. 

Педагогічна психологія — це галузь психологічної науки, яка досліджує

психологічні проблеми виховання й навчання особистості – основних механізмів спрямованої соціалізації людини.

Предметом педагогічної психології є дослідження психологічних

закономірностей процесу спрямованої соціалізації, тобто перетворювання

біологічної істоти в людську особистість у соціальному, спеціально

організованому середовищі. Таким спеціально організованим середовищем є будь-який інститут соціалізації (дитячий садок, загальноосвітня школа, вуз, за певних умов сім'я), який створює суспільство з конкретним наміром одержати на виході з нього цивілізованого індивіда, тобто таку людину, яка здатна прийняти на себе й ефективно реалізувати певну соціальну роль. Такий погляд на предмет педагогічної психології, перш за все, зумовлено розумінням неподільної єдності існування й розвитку таких соціальних утворень, якими є суспільство й людська особистість, а також безперечною зацікавленістю будь-якого суспільства в самовідтворюванні через підготовку нових поколінь компетентних носіїв і розбудовників його матеріальної й духовної культури.

Сучасна педагогічна психологія являє собою самостійну галузь наукового пізнання, яка базується на знаннях загальної, соціальної, вікової психології, психології особистості та педагогічних дисциплін. Власна більше як 250-річна історія її становлення розкриває сутність і специфіку предмета цієї науки, особливості її розвитку на вітчизняному ґрунті. Загалом педагогічна психологія досліджує психологічні питання

управління процесом соціалізації індивіда, формування соціальне важливих

якостей та пізнавальних процесів особистості, обирає критерії розумового та

особистісного розвитку дитини, виявляє умови, які забезпечують оптимальний розвиваючий ефект навчально-виховних технологій на різних стадіях розвитку особистості.

Мета вивчення навчальної дисципліни:  сформувати у майбутніх фахівців-психологів уявлення про психологічні закономірності, характеристики, етапи, умови і критерії успішного протікання процесів засвоєння знань, моральних норм та принципів, формування  світогляду та переконань.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Педагогічна психологія» є: - розширення у свідомості студентів внутрішніх предметних зв'язків з такими курсами як  "Педагогіка", "Загальна психологія", "Вікова психологія", "Психологія праці", "Соціальна психологія"; - ознайомлення студентів з основами педагогічної психології, її значенням для удосконалення педагогічної майстерності, оволодіння її можливостями, методами та конкретними методиками; - ознайомлення із загальними категоріями, поняттями, термінами дисципліни, а також формування та збагачення понятійно-категоріального апарату і тезаурусу майбутніх спеціалістів-психологів; - розкриття основних принципів та закономірностей взаємозв'язку процесів навчання та розвитку психіки людини; - розкриття психолого-педагогічних аспектів виховання та життєтворчості особистості; - пояснення суті роботи психолога у школі, підготовка до неї молодих спеціалістів; - демонстрування на конкретних прикладах взаємозв’язку теоретичного матеріалу із ситуаціями у психолого-педагогічному процесі.

Важливою особливістю розвитку сучасної психологічної науки є її

спрямованість на розроблення прикладних проблем. Свідченням реалізації

такого інтересу є тенденція до виділення, окрім теоретичних напрямів розвитку педагогічної психології шкільної, дошкільної та вузівської практичної психології. Ці порівняно нові галузі психолого-педагогічної науки орієнтовані на дослідження та науково-методичну підтримку реалізації основних завдань педагогічного процесу в конкретних умовах його організації.