Мета вивчення навчального предмета:  формування в  студентів географічної картини світу на прикладі вивчення систем розселення та просторової організації економічної  діяльності в окремих регіонах і країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів.

Об’єкти вивчення  навчального предмета:  об'єктом вивчення сучасної географії є географічна оболонка, населення та господарська діяльність, взаємозв'язки між різними фізико-географічними та суспільно-географічними (соціально-економічними) процесами.

 

Цілі (завдання) навчального предмета:

·                   формування в студентів цілісної географічної картини світу;

·                   розкриття ролі географії у розв'язуванні економічних, екологічних і соціальних проблем суспільства;

·                   створення освітнього середовища для розуміння особливостей участі  регіонів і окремих країн у міжнародному поділі праці;

·                   розвиток у школярів геопросторового мислення та вміння логічно висловлювати свої думки щодо сучасних процесів у світі; 

·                   обґрунтування доцільності наукового підходу до природокористування, мотивування екологічно грамотної, здоров’я збережувальної поведінки;

·                   формування картографічної грамотності й культури;

·                   вироблення умінь користуватися дже­релами географічної інформації, аналізувати її; застосовувати здобуті географічні знання в практичній діяльності;

·                   розвиток здатності до співробітництва під час виконання практичних робіт та проведення досліджень;

·                   заохочення засобами географії до самореалізації своїх здібностей, інтересів та життєвих планів.

·                   розуміння  географічної оболонки як системи, її виникнення, функціонування, закономірності будови і розвитку;

·                   оволодіння вміннями вирішувати комплексні завдання, що потребують виявлення географічної ситуації на конкретній території, моделювання природних, соціально-економічних і геоекологічних явищ і процесів з урахуванням просторово-часових умов і чинників;

·                   розвиток географічного мислення для орієнтації у проблемах територіальної організації суспільства, його взаємодії з природою, навичок грамотного вирішення побутових та професійно орієнтованих завдань;

·                   виховання патріотизму, толерантності до інших народів і культур, соціально-відповідального ставлення до навколишнього середовища під час повсякденної трудової і побутової діяльності;

·                   набуття компетентності в сферах: елементарного геоекологічного моделювання і прогнозування; використання різноманітних географічних знань та умінь в побуті і в підготовці до майбутньої професійної діяльності; забезпечення особистої безпеки, життєдіяльності й адаптації до умов навколишнього середовища.