Мета вивчення навчальної дисципліни: є засвоєння студентами широкого  кола питань розвитку громадської думки, ідеології стосовно соціальної допомоги й підтримки, що закладені в основу відповідних законодавчих актів кожної епохи і практичної діяльності кожних громади, уряду, голови держави. Лише знання цієї історії дає змогу зрозуміти логіку змін у соціальній політиці держави стосовно соціально вразливих верств населення, оцінити ефективність різних підходів до підтримки нужденних, уникнути помилок, яких припустилися наші попередники, і таким чином обґрунтувати найраціональніші шляхи системи соціального захисту населення в Україні

Цілі (завдання) навчальної дисципліни: дати студентам уявлення про загальні історичні закономірності й особливості розвитку соціальної роботи в Україні і за кордоном; сформувати цілісне бачення і активно-ціннісне ставлення до українського історичного минулого, традиціям в галузі соціальної підтримки та взаємодопомоги; виявити критерії і можливі способи історичної періодизації основні етапи розвитку соціальної роботи;  проаналізувати місце вітчизняної парадигми соціальної допомоги в контексті розвитку світової цивілізації, що складаються в різних регіонах моделей практики соціальної допомоги, соціального регулювання і контролю (на прикладі архаїчних суспільств, держав Стародавнього Сходу, Єгипту та Античності, країн середньовічної Європи, держав сучасного світу); сформувати цілісне уявлення про соціальну роботу як феномені сучасного світу, проаналізувати міжнародно-правові норми і принципи соціальної роботи.