Мета вивчення навчальної дисципліни  - полягає в розвитку та соціалізації особистості студентів, формуванні в них національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і наукових навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

 Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є:

- історичні події, закономірності, ідеї, ґенеза розвитку української нації;

- матеріальна і духовна культура українського народу від закінчення Другої світової війни до сьогодення.

 

Цілі (завдання) навчальної дисципліни:

 – сприяти  формуванню національно-культурної ідентичності, патріотичного світогляду, активної соціальної та громадянської позиції, почуття власної гідності у результаті осмислення соціального та морального досвіду минулих поколінь, розуміння історії і культури України в контексті історичного процесу.

– поглиблення інтересу до історії як сфери знань і навчального предмета, розвиток мисленнєвих здібностей та умінь, необхідних для розуміння сучасних викликів;

– набуття системних знань про факти, події, явища, тенденції в Україні та світі ХХ–ХХІ ст. з позицій: цінності життя людини, досвіду українського державотворення, утвердження єдності й соборності Українського народу, значення європейських культурних і правових традицій для суспільних процесів в Україні, зміцнення національних інтересів і суверенітету, цілісності та непорушності кордонів Української держави в контексті світового історичного процесу;

– розвиток історичного, критичного та творчого мислення, здатності розуміти загальний хід історичного процесу, проблеми, що стоять перед країною та світом;

– спонукати до усвідомлення національного інтересу, необхідності захисту суверенітету, територіальної цілісності своєї держави в умовах реальних військово-політичних, інформаційних та інших викликів;

– долучення до духовних і культурних надбань і цінностей, історико-культурних традицій українського й інших народів;

– сприяння формуванню політичної та правової культури, громадянської самосвідомості, пошани до державної символіки України в гармонійному поєднанні із національними та загальнолюдськими цінностями.

 

Компетентності, яких набувають студенти в процесі вивчення навчальної дисципліни:

Історична компетентність студентів, тобто здатність пізнавати минуле, заснована на знаннях, ціннісних орієнтирах і досвіді, набутих під час навчання. До елементів історичної компетентності належать:

Хронологічна компетентність, уміння орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі і далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах, виявляти зміни і тяглість життя суспільства;

Просторова компетентність, уміння орієнтуватися в історичному просторі та знаходити взаємозалежності в розвитку суспільства.

Інформаційна компетентність, уміння працювати з джерелами історичної інформації, інтерпретувати тексти

Логічна компетентність, уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснення історичних подій та явищ.

 

Програмні результати навчання:

 

студент повинен знати основні категорії та поняття з історії національної і народної культури; історіографію проблеми та внесок вітчизняних і зарубіжних учених у дослідження духовної і матеріальної культури України;періодизацію історії української культури і основний зміст найважливіших етапів у її історичному розвитку;закономірності, чинники, головні події культурного життя і їх особливості, внесок видатних українців у становлення, еволюцію, формування самобутності та неповторності різних галузей української культури;місце і роль української культури в житті народу, європейської і світової цивілізації.

повинен уміти: володіти фактичним матеріалом з історії української культури від найдавніших часів і до сьогодення;виділяти теоретичні та практичні цінності з духовного і матеріального надбання культури українського народу;формувати та обґрунтовувати особисту позицію щодо проблем історії української культури;робити чіткі, об’єктивні та умотивовані висновки про еволюцію української культури від часу її виникнення і до початку ХХІ ст.; професійно використовувати теоретичний і фактичний матеріал у майбутній педагогічні роботі.